Saturday, January 28, 2017

Broken

Sepanjang 2 bulan lebih cuti bersalin ni sy jarang2 handle ditdit.  mandikan dia cebok berak, masak dan suapkan semua tu diurus oleh daddy dia atau babysitter.  kerja saya jaga baby dan malar breastfeeding.  tidur malam pun saya atas katil dgn baby, dia d bawah with dady.

Kesannya? Ditdit jadi lebih rapat dengan daddy dan lebih mahu dengan babysitter dia berbanding saya...  u know what? I feel broken..  😭

Ditdit umur 1tahun 7bulan 4hari saya melahirkan anak no. 2.

U know what my dear ditdit, sejak lahir sampai umur u 1y7m. Walau dalam kerja pun sy pulang rumah just to do nappy change..  selagi saya di rumah, jarang sekali sy suruh pembantu utk cebok berak dan mandikan u... Malah utk cuci kain dan jemur kain pun tidak pernah saya suruh pembantu buat.. Pembantu itu sekadar pembantu, kerja cebok berak, pakaikan baju, mandikan anak, suapkan makan, itu tugas hakiki ibu dan bapa.. itu cara untuk kuatkan bonding, dan itu adalah tanggungjawab.

Malang sekali, 2 bulan sy tinggalkan tugas itu i feel sooo jauhh dgn my son.😭 dia lebih mau dgn dadynya x mengapa, masalahnya dia lebih mau dengan pengasuhnya.. 

Kesimpulannya.. 
Jarakkan kelahiran sekurang2nya 2 tahun bukan sahaja untuk kesihatan tetapi untuk mengelak dari keadaan emosi yg begini...  supaya bonding dgn anak cukup rapat, Sekadar pendapat sahaja..🙁

Apapun momma love u onet adik ditdit...  syg  Sangat2...

No comments:

Post a Comment